لوگو یکی از مهمترین عناصر هویت بصری یک شرکت یا برند است. این نمادها و نشانهها، هویت و شناخت برند را به مخاطبان انتقال میدهند.
برخی اوقات دیدن یک لوگو مخصوص به شرکتهای متفاوت ما را به تحقیق در مورد آن شرکت کنجکاو میکند.
لوگوها با روشهای مختلفی ساخته میشوند. اما همواره مفاهیم زیادی را با خود به همراه دارند. جالب است بدانید که لوگوها بهعنوان یک نماد معرفی کننده برندهای متفاوت طراحی خواهند شد.
در نظر داشته باشید طراحی لوگو میتواند بهصورت دیجیتال یا چاپی انجام شود.
طراحی لوگو یک فرآیند خلق و توسعه یک نماد تجاری یا بصری برای یک برند، شرکت، محصول یا خدمات است.
این نماد تجاری معمولاً به صورت یک نماد یا نشانه تجاری گرافیکی طراحی میشود و میتواند شامل نمادها، حروف، رنگها، و قلمهای خاص باشد
مهمترین ویژگی که لوگو بر عهده دارد این است که ارزشهای اصلی و ایدئالهای یک شرکت را بهدرستی بیان میکنند. لوگوها بنا بر وظیفهای که بر عهدهدارند در انواع متفاوتی طراحی میگردند.
وقتی مخاطبان شما لوگو را مشاهده میکنند، به سرعت برند شما برایشان تداعی شده و شما را به یاد میآورند.
لوگو به شما کمک می کند تا از رقبای خود تمایز پیدا کنید و به مخاطبان نشان دهید که شما یک برند منحصر به فرد هستید.
یک لوگو حرفهای و جذاب، به تصویر شما به عنوان یک کسب و کار یا سازمان حرفهای کمک میکند. این به مخاطبان نشان میدهد که شما در کسب و کار خود جدی و قابل اعتماد هستید.
با داشتن یک لوگو منحصر به فرد، شما از رقبای خود تفاوت خواهید داشت و به مخاطبان نشان خواهید داد که شما یک برند منحصر به فرد هستید.
لوگو به شما کمک می کند تا هویت برند خود را حفظ کنید و به مخاطبان نشان دهید که شما یک برند قوی و پایدار هستید.
لوگو در تبلیغات، بسته بندی محصولات، سایت های وب و موارد دیگر استفاده می شود و به کسب و کار شما کمک می کند تا به خاطر سپرده شود.
اصلیترین هدفی که طراحی لوگو دنبال میکند این است که روند برندسازی را بهصورت کامل انجام دهد. کسبوکارهایی که نوپا هستند یا محصولات جدیدی که بهتازگی خط تولیدشان راهاندازی شده است، میتوانند با استفاده از لوگو برند خود را همگانی کنند و آن را در میان مردم به شهرت برسانند.
زمانی که یک برند لوگوی مخصوص به خود را داشته باشد میتواند از آنها در کارتهای ویزیت، رسانهها و شبکههای اجتماعی و…خود استفاده کند.
این نماد توانایی این را دارد که در مدتزمان کوتاهی در میان مردم به شهرت برسد.
از دیگر فوایدی که استفاده از لوگوها به همراه دارند این است که باعث منحصربهفرد شدن برند شما میشوند. زمانی که بتوانید بهدرستی از این نماد برای تعریف کسبوکار خود استفاده کنید در میان رقبای کاریتان یک امتیاز مثبت به دست خواهید آورد.
استفاده از این نماد سبب میشود که ارتباط بصری مشتری با شرکت شما در مدتزمان کوتاهی ایجاد شود. این ارتباط بصری تأثیر به سزایی در حفظ مشتری و رونق کسبوکار دارد.
در این روش، طراح لوگو در شیراز ابتدا با مداد یا قلم خود ایدهها و نمادها را به صورت دستی روی کاغذ میکشد. سپس این اسکچها به دیجیتال منتقل شده و در نرمافزارهای طراحی و ویرایش گرافیکی تکمیل میشوند.
اکثر لوگوها به وسیله نرمافزارهای گرافیکی مانند Adobe Illustrator، Adobe Photoshop، CorelDRAW، Inkscape و غیره طراحی میشوند. این نرمافزارها امکانات گستردهای برای طراحی و ویرایش لوگو فراهم میکنند.
طراحی وکتوری این معناست که طراح طرح را به صورت اشکال هندسی خطی (با استفاده از تعدادی نقطه، خط و منحنی) به صورت برداری (vector) ایجاد میکند. این امر به لوگو اجازه میدهد که بدون افت کیفیت در هر اندازه یا کاربردی که نیاز باشد، استفاده شود.
در این روش، لوگو تنها از حروف و کلمات برای نمایش نام برند استفاده میکند. این نوع لوگو به نامها و اسمهای برند توجه میکند و اغلب به صورت خاصی طراحی شده و ویرایش میشوند.
این نوع لوگوها از تصاویر و نمادهای واضح برای نمایش هویت برند استفاده میکنند. این تصاویر ممکن است به صورت آبستره یا انتزاعی باشند و به اهداف و ارزشهای برند اشاره داشته باشند.
در این نوع لوگوها، حروف و تصاویر ترکیب میشوند. این امر به برند اجازه میدهد تا هم نام خود را نشان دهد و هم یک نماد تصویری معنوی داشته باشد.
لوگوهای خطی به وسیله ایجاد خطوط و نقطهها تشکیل میشوند و به طراحی ساده و تمیز تاکید دارند.
این نوع لوگوها از افکتهای گرافیکی مثل گرادیانتها، سایهها، سه بعدیها و … برای جلب توجه استفاده میکنند.
طراحی لوگو به نوع برند، مخاطبان، و هدف نهایی برند بستگی دارد و باید با دقت و توجه به این عوامل انجام شود.
مواردی که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم لزوماً نباید در تمامی لوگوها رعایت شود و استفاده از یک یا دو مورد در طراحی هر لوگو کفایت میکند.
استفاده از رنگهای درست و جذاب در طراحی نماد یک شرکت میتواند در آینده کاری شرکت تأثیر زیادی داشته باشد. زمانی که میخواهید برای برندتان یک نماد مشخص انتخاب کنید، باید بتوانید با استفاده از چندین رنگ مختلف پیام مناسبی را به کاربران انتقال دهید.
در نظر داشته باشید بهکارگیری بیش از سه رنگ در طراحی لوگو میتواند یک لوگوی بسیار شلوغ و ناخوانا را ایجاد کند. همچنین اگر بخواهید از یکرنگ ساده و تک استفاده کنید، امکان دارد لوگوی شمارا بدون معنا جلوه دهد. به همین دلیل برای یک طراحی خاص باید از یک طراح ماهر کمک بگیرید. شرکت طراحی لوگو در شیراز یکی از معروفترین شرکتهایی است که میتواند یک پالت رنگی لوگو را بهدرستی انتخاب کند.
ساده بودن لوگوها در موفقیت شرکتهای بزرگ مؤثر هستند. چراکه لوگوهای ساده بهآسانی در ذهن بینندگان باقی میمانند و کاربر با یکبار دیدن میتواند آن را به خاطر بیاورد. توجه داشته باشید زمانی که یک لوگو ساده باشد شانس بیشتری برای درک شدن از سمت مخاطب دارد؛ اما لوگوهای شلوغ بهدرستی در ذهن ثبت نمیشوند.
طراحی ماندگار لوگو از مهمترین ویژگیهای است که یک نماد برند باید به خود اختصاص دهد. لوگوهایی که بهصورت ماندگار طراحی میشوند و ارتباط مستقیم با خدمات شرکت دارند میتوانند پس از سالها نیز استفاده شوند. بهکارگیری طراحی بدون عمر لوگو امتیاز مثبتی را برای شرکت شما به ارمغان خواهد آورد. شرکت طراحی لوگو در شیراز تا به اکنون توانسته است که طرحهای ماندگار زیادی را به مشتریان خود ارائه دهد.
زمانی که بخواهید تبلیغ کسبوکار خود را در مجلات و روزنامهها انجام دهید باید این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است نماد شرکتتان سیاهوسفید چاپ شود. اگر لوگوی انتخابی شما بدون رنگ معنی خود را از دست میدهد باید طرح اولیه لوگو را تغییر دهید و تا زمانی که این لوگو در زمان چاپ در مجلات، روزنامهها، تراکت، فکس و ... زیبا دیده نشد طرح اولیه تائید نکنید. گاهی اوقات تبلیغاتی تحت عنوان طراحی لوگو ارزان در شیراز مردم را وسوسه به گرفتن پروژه میکند. به خاطر داشته باشید این مبلغ پایین ممکن است به دلیل عدم کیفیت باشد لذا در هنگام سفارش دقت کافی را به خرج دهید.
برای ثبت درخواست طراحی لوگو می توانید فرم زیر را پر کنید.همکاران ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.